Zenés színház

Magyar zeneszerző a Bartók Plusz Operafesztivál döntősei között

2018.10.15. 11:35
Ajánlom
A miskolci Bartók Plusz Operafesztivál A jövő kulcsa elnevezéssel operaíró verseny hirdetett, a beérkezett művek közül négyet juttatott tovább az előválogató zsűri.

A magyar, cseh, orosz és osztrák zeneszerzők operái a Liszt Ferenc Zeneakadémia Solti-termében december 14-én tartott nyilvános döntőben mérettetik meg magukat.

A tájékoztatás szerint A jövő kulcsa operaíró versenyt azért hirdette meg a Bartók Plusz Operafesztivál, hogy olyan új, a fesztivál művészeti kiáltványa szellemének megfelelő közönségdarabok szülessenek meg, amelyekkel újra meg lehet nyerni a hallgatóságot az operának.

A kortárs zeneszerzőket megszólító nemzetközi verseny iránti érdeklődés idén minden korábbinál nagyobb volt, öt magyar, továbbá osztrák, brit, spanyol, amerikai, izraeli, cseh, guatemalai, szlovák, brazil, olasz, orosz és két lengyel zeneszerző adta be művét.

Az előválogató zsűrinek 6440 partitúraoldalt és mintegy 30 órányi zenei anyagot kellett feldolgoznia, majd meghoznia a döntést.

Andorka_Peter_gitaros_portre-105509.jpg

Andorka Péter

Végül a 19 pályaműből négyet juttatott tovább a döntőbe a Marco Taralli és Fekete Gyula zeneszerzők és Kesselyák Gergely, a Bartók Plusz művészeti igazgatója alkotta zsűri: az osztrák Albin Fries, a magyar Andorka Péter, a cseh Juraj Filas és az orosz Valentin Dubovszkoj darabját.

Nora (Albin Fries)
Boszorkányvér (Andorka Péter)
Jane Eyre (Juraj Filas)
Kőangyal (Valentin Dubovszkoj)

„A beérkezett pályaművek színvonala jóval magasabb volt a korábbiakénál. De ami még fontosabb, hogy a versenyzők túlnyomó többsége megértette az operafesztivál népoperai törekvéseit” – értékelte Kesselyák Gergely a pályázatot.

A döntőbe beválogatott operákból keresztmetszeteket ismerhet meg a közönség – félszcenírozott formában, zongorakísérettel – a 2018. december 14-én tartott döntőben a Liszt Ferenc Zeneakadémia Solti-termében.
A döntőre belépőjegyek október 15-től vásárolhatók a Bartók Plusz Operafesztivál honlapján keresztül, a Zeneakadémia oldalán, valamint az előadás előtt a helyszínen.

Programkereső

Legnépszerűbb

Támogatott mellékleteink

Ezt olvasta már?

Zenés színház hír

Ők az Operaház új örökös tagjai

Új örökös tagokat köszöntöttek, házi díjakat és ötven lemezt tartalmazó CD-gyűjteményt adtak át a magyar opera napja alkalmából szombaton a fővárosi Erkel Színházban.
Zenés színház interjú

„A Fidelio egy feminista opera”

November 3-án Beethoven egyetlen operája, a Fidelio kerül a Müpa színpadára. A produkció rendezője, Gábor Sylvie úgy véli, hogy a főhősnő, Leonora a zeneszerző nőeszménye lehetett.
Zenés színház operett

A magyar operett napján művészeit díjazta az Operettszínház

A magyar operett napján egy gálaműsor keretében művészeit díjazta az Operettszínház. Az eseményen részt vett Kálmán Imre lánya, Kálmán Yvonne is.
Zenés színház évforduló

Aki megújította a bécsi operettet: Lehár Ferenc

Hetven éve, Kálmán Imre 66. születésnapján hunyt el Lehár Ferenc, a magyar operett egyik legnépszerűbb zeneszerzője. Ezért ünnepeljük október 24-én A magyar operett napját.
Zenés színház interjú

Gubik Petra: Van egy ösvény, amiről nem szeretnék letérni

Junior Prima Díjat nyert idén Gubik Petra, akinek a nevét öt éve ismerte meg az Operettszínház közönsége: miután debütált Esmeralda szerepében, további főszerepek találták meg. Scarlett O’Hara, Frida, Réka – úgy véli, mindegyikben más arcát mutathatta meg a közönségnek.